Frågor? Lugnt, vi har dig!
Har du några frågor? Nedan kan du hitta svar på de flesta frågorna.
GENERELLT
* Lägg din Silkly mot huden med ett lagom och jämt tryck (Tänk på att inte trycka för hårt).
* Gör cirkulära rörelser i några sekunder och lyft, sedan titta om håret har börjat klumpa ihop sig.
* Håret kommer att smärtfritt slita sig loss från ytan
Njut av en silkeslen, slät och hårfri finish.
Det är bäst att använda din Silkly på torr hud.
Försökt undvika att använda den efter dusch eller bad då huden är som känsligast.
Använd skonsamma lätta cirkulära rörelser och avsluta med en härlig bodylotion.
*Silkly™ är säker att använda på knogar, armar, ben, bröst, rygg och bikinilinjerna. Vi rekommenderar dock att du inte överanvänder eller gnuggar för hårt.
*OBS: Om du har känslig hud, prova den först på armar och ben innan du använder den på andra känsliga delar.
*Vi rekommenderar inte att du använder Silkly på dina armhålor eftersom huden är ojämn och rynkig. Dessa områden är mycket känsliga för överanvändning
Detta varierar från person till person. Vissa använder den bara en eller två gånger i veckan. Andra föredrar varannan vecka. Anpassa i förhållande till hur tolerant din hud är.
Det kommer den att göra! Den förbättrar faktiskt utseendet på jordgubbshud eller "Starberry legs" som orsakas av rakhyvlar eller vaxning
Silkly har utvecklats för att vara mjukt och säkert för alla hudtyper! Vi avråder dock från att överanvända den eller tillämpa för mycket tryck på huden.
Rengör Silkly under rinnande vatten efter varje användning och borsta bort allt smuts: hår, död hud etc. Förvara den i ett torrt utrymme.
Om du har en rabattkod kan du ange den i kassan i fliken "Rabattkod". Om din rabattkod godkänds bör du ser avdraget direkt.
Rabattkoder gäller endast för varor till fullt pris och kan inte kombineras med andra rabatter eller kampanjer om inget annat anges. De kan inte heller användas på reavaror eller varor som inte är märkta av Silkly. Om du har fortsatt problem med din kod kan du kontakta vår kundtjänst på info@silklyskin.se
Längst ner i varje e-postmeddelande finns en knapp för att avsluta prenumeration. Klicka på länken och bekräfta att du vill avsluta prenumerationen. Vi kommer dock att sakna dig!
LEVERANS
I den rådande situationen med covid-19 vill vi dela en uppdatering med er. Det är osäkra tider, men vi är säkra på en sak: våra medarbetares och våra kunders hälsa och säkerhet kommer i första hand.
Vi gör allt vi kan för att säkerställa att våra produkter och lokaler kontinuerligt saneras. Som team är vi måna om att hålla oss friska och vi vill gärna att även våra kunder att hålla sig friska.
Vi ber om ursäkt för eventuella förseningar vad gäller orderleverans. Produktion eller leverans kan påverkas av globala problem utom vår kontroll, och kan orsaka viss väntetid.
Om du har stavat fel eller fyllt i fel adress, svara helt enkelt på din e-postbekräftelse och ge oss korrekt information. Meddela oss omedelbart via e-post på info@silklyskin.se. Om adressen är fel kan vi korrigera detta inom 24 timmar.
Tänk på att om din beställning redan har skickats kommer vi inte kunna skicka en ny till dig. Då är det bäst att kontakta postombudet.
Vi tillhandahåller spårning för varje beställning. Spårning kommer att finnas tillgänglig när din produkt har skickats. Om du av något skäl inte fått ett spårningsnummer kan du kontakta oss på info@silkly.se om du behöver hjälp med att spåra din beställning
Så fort ditt paket har skickats kommer du få ett e-postmeddelande som bekräftar försändelsen. I e-postmeddelandet får du paketets spårningsnummer och en länk där du kan spåra ditt paket. Du kan även spåra ditt paket på https://silkly.se/pages/spara-paket
Om du upplever problem ditt spårningsnummer eller paketleverans kan detta bero på att spårningen inte har uppdaterats som det ska. Ibland tar det 1-4 dagar innan spårningsinformationen visas. I vissa sällsynta fall kan det hända att spårningsinformationen inte uppdateras, men oroa dig inte! Du kommer ändå att få din paket levererat. Vänligen kontakta oss efter den beräknade leveranstiden.
Vi beklagar att du inte har fått ditt paket än. När spårningsinformationen visar att paketet har levererats betyder det att det levererades till den leveransadress som du gav oss vid utcheckningen. Läs igenom alternativen nedan eftersom det kan hjälpa dig att hitta ditt paket.
A. Dubbelkolla din leveransadress.
Vi rekommenderar att du dubbelkollar leveransadressen som du angav för att se till att den är korrekt. Kontrollera att husnumret eller lägenhetsnumret (om tillämpligt) är korrekta.
Du kan kontrollera den leveransadress som du gav oss vid utcheckningen genom titta på orderbekräftelsen du fick när du gjort beställningen.
Observera att Silkly inte kan hållas ansvarig för fel levererade paket om vi har fått en felaktig leveransadress. Kunderna är ansvariga för att se till att all information som lämnas till oss vid utcheckningen är korrekt. Om du tror att ditt paket har levererats till en felaktig adress, försök att komma i kontakt med de boende på den adressen för att se om de kan ta emot paketet för dig.
I övrigt kan du hålla ett öga på spårningsinformationen för att se om den uppdateras så att paketet skickas tillbaka till avsändaren. Om så är fallet kan du kontakta oss med ditt ordernummer så skickar vi gärna ett nytt paket till den avsedda adressen.
B. Hör med dina personerna du bor med och dina grannar.
När ett paket levereras, levererar de flesta fraktbolag det helt enkelt till den adress som anges på försändelseetiketten, och inte nödvändigtvis till den angivna mottagaren. Kontrollera därför med personer du bor med eftersom det finns en chans att någon annan kan ha tagit emot paketet för din räkning.
Vi rekommenderar också att du kollar med dina grannar för att se om någon har tagit emot paketet åt dig.
C. Kontrollera din brevlåda och eventuella avlämningsplatser i närheten av ditt hem.
I de flesta fall anger transportföretaget på din spårningslänk var paketet levererades (brevlåda, ytterdörr osv.). Vi rekommenderar dock fortfarande att du kontrollerar alla möjliga områden där paketet kan ha levererats för att utesluta de andra alternativen.
D. För företag - kontrollera med ansvarig respektive brevlåda, eller om någon i byggnaden har tagit emot paketet samt receptionen.
Om din leveransadress är till ett företag finns det en stor chans att paketet levererades någonstans och/eller till någon annan. kontrollera med ansvarig respektive brevlåda, eller om någon i byggnaden har tagit emot paketet samt receptionen.
E. Kontakta ditt lokala postombud.
Det finns en chans att ditt paket har hållits kvar på ett av dina postombud i stället, trots att spårningen visar att det är "Delivered" (levererat). Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala postombud för att fråga om de håller kvar ditt paket. Se till att du kontaktar numret till just det postkontoret och inte till transportföretagets allmänna supportlinje.
F. Vänta 24-48 timmar på att paketet ska levereras.
I sällsynta fall kan det hända att transportföretaget anger att paketet har levererats tidigare än vad det faktiskt har gjort. Vänta 24-48 timmar på att paketet ska levereras eller att transportören ska ge en ny uppdatering.
Om du har gjort allt ovanstående och fortfarande inte har fått ditt paket, vänligen kontakta oss med ditt ordernummer så hjälper vi dig gärna vidare.
Observera: Vi kan inte hållas ansvariga för paket där spårningsinformationen visar att paketet har levererats till din beställningsadress.
Om du tidigare har upplevt att paket har försvunnit eller stulits där du bor, rekommenderar vi att du får paketet levererat till en arbetsadress för att se till att du får det på ett säkert sätt.
Silkly ansvarar inte för förlorade eller stulna paket. Transportföretaget avgör i allmänhet om din beställning kan lämnas på en säker plats på din leveransadress.
Om du beställer inom Sverige behöver du inte betala någon tull eller andra avgifter.
Internationella kunder (utanför Sverige) är ansvariga för att betala alla tillämpliga tullar, skatter och andra avgifter som din lokala tullmyndighet anser lämpliga. Dessa avgifter betalas till din lokala transportör eller myndighet och samlas inte in av Silkly, och kan därför inte återbetalas.
Efter att du har lagt en beställning tar det vanligtvis mellan 1-3 arbetsdagar för oss att bearbeta din order. Leveranstiden tar mellan 10-15 arbetsdagar
Ja, självklart! Du kan göra det genom att fylla i din adress som "faktureringsadress" och den adress du vill skicka din beställning till som "leveransadress".
ORDER
Gå till produktsidan och följ stegen:
Steg 1: Klicka på knappen "Lägg i varukorgen" på de produkter du vill köpa så läggs de till i din varukorg. Varukorgen öppnas med det totala beloppet som ska betalas och en knapp för att gå till kassan. Om varukorgen inte öppnades kan du klicka på din varukorg i det övre högra hörnet av sidan så visas den.
Steg 2: Nu kan du antingen "Fortsätt handla" eller klicka på knappen "Checka ut" för att fortsätta till kassan.
Steg 3: När du klickar på "Checka ut" kommer du att omdirigeras till kassasidan. Där kommer du att bli ombedd att fylla i alla uppgifter som begärs av dig på formuläret, inklusive leveransadress, faktureringsadress och ett betalningsalternativ.
Steg 4: När beställningen är gjord visas en bekräftelsesida med ett ordernummer. Vi skickar också ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning inom någon minut. Om du inte har fått det e-postmeddelandet ska du kontrollera i din skräppost och verifiera den e-postadress som du skrev in på sidan för orderbekräftelse så att vi kan kontakta dig.
Steg 5: Försändelserna skickas från vårt lager inom 1-3 arbetsdagar (exklusive förbeställningar och beställningar som köpts i efterhand). Du kommer att få en bekräftelse och ett giltigt spårningsnummer som visar registrering efter 48 timmar då paketet har skickats. Om din beställning är försenad kan du nå vår kundtjänst genom att klicka här.
Visst kan du det! Vi erbjuder Singel, Två eller Tre-Set. När du väljer mer än en Silkly får du ta del av vår mängdrabatt och spara pengar.
Silklys beställningsprocess är automatiserad för att distribuera produkterna snabbt och korrekt. Vi ber om ursäkt, men när beställningen väl har lagts kan den INTE avbrytas. Vi får många beställningar och kan inte gå igenom dem individuellt, eftersom det skulle orsaka förseningar för andra beställningar. Vänligen gå igenom dina artiklar noggrant innan du slutför dina beställningar.
Silkly är kompatibel med de flesta mobila enheter och webbläsare. Vi föreslår att du startar om webbläsaren och rensar cacheminnet. Om du fortfarande har problem kan du skicka en skärmdump av felet till oss genom att klicka här så hjälper vi dig.
Oroa dig inte! Detta är helt normalt. Det betyder bara att olika artiklar i din beställning kan ha skickats från olika lagerlokaler eller att de har en försening på grund av förbeställningar, reavaror eller produkter som är i efterhand beställda.
Vi har ett mycket säkert och smart betalningssystem. Om vårt system upptäcker att din beställning utgör en potentiell risk för bedrägeri kommer vi att hålla din beställning i vänteläge och kontakta dig för att verifiera detaljerna i din beställning för att skydda vårt företag och bankkortsinnehavaren. Om du till exempel gör en beställning med ett bankkort som är utfärdat i ett annat land än det du gör beställningen från, kommer vårt system att upptäcka skillnaden mellan länderna och din beställning kommer att markeras som en potentiell risk för bedrägeri.
För att verifiera dessa uppgifter svarar du helt enkelt på e-postmeddelandet som skickades till dig från en supportrepresentant på Silkly.
Av logistiska skäl skickas varor i samma köp ibland i separata paket för att säkerställa kvaliteten på förpackningen, även om du har angett kombinerad frakt. Vänligen ha detta i åtanke när du tar emot leveransen.
BETALNING
Vi accepterar alla större betalkort, inklusive Visa, Mastercard, Visa Debit, American Express. Vi accepterar även Klarna där du kan välja mellan att betala direkt, dela upp eller betala senare. För närvarande har vi slutat acceptera Apple Payments men vi tror att denna tjänst kommer att finnas tillgänglig i framtiden.
Ditt kreditkort kommer att debiteras när din beställning genomförts.
Observera att när betalkortet väl har godkänts kan pengarna reserveras i upp till 30 dagar, beroende på din bank. Kontrollera din banks policy. Om du betalar med ett betalkort, kontrollera med din bank om det finns begränsningar för dagliga uttagsbelopp på ditt kort. Silkly förbehåller sig rätten att begära ytterligare identifiering. Vid behov kommer vi att kontakta dig via e-post.
Vi har flera säkerhetsprocesser på plats. Till exempel sparar vi aldrig din kreditkortsinformation hos Silkly. Den förblir kortinnehavarens privata egendom vid alla tillfällen före, under och efter produktköpet. Dessutom behandlas alla transaktioner genom säkra betalningsformer som används av miljontals människor dagligen och som är kraftigt krypterade av tredjepartsbetalningsprocessorer.
Dessutom hanterar vi alla kortbetalningar via en helt säker och välrenommerad tredjepartsbetalningsprocessor, och din kassaupplevelse skyddas av 128 Bit SSL-kryptering enligt industristandard för att skydda dina privata uppgifter.
Våra betrodda samarbetspartners för onlinebetalningar övervakar kontinuerligt transaktioner för att upptäcka misstänkt aktivitet och flaggar potentiellt bedrägliga transaktioner för manuell verifiering av vårt team. När vårt team inte kan utesluta bedrägeri kategoriskt hålls transaktionen i vänteläge och kunden ombeds att tillhandahålla identitetshandlingar. ID-handlingarna hjälper oss att säkerställa att inköpen verkligen gjordes av en äkta kortinnehavare.
Du får omedelbart ett felmeddelande om det uppstår problem med behandlingen av din kortbetalning. Du får möjlighet att ange ett nytt kortnummer om detta händer. Se till att alla dina personuppgifter stämmer överens med exakt den information (namn, adress osv.) som är kopplad till ditt betalkort. Om någon information inte stämmer överens kommer transaktionen inte att genomföras, eftersom vi har en mycket säker betalningsprocess. Om du är osäker kan du ringa ditt din bank för att verifiera den information som de har registrerat.
Bekräfta om du har fått en e-postbekräftelse via den e-postadress du angav. Om du ser flera pågående debiteringar på ditt kontoutdrag ska du notera att de kommer att försvinna från ditt konto inom några arbetsdagar beroende på ditt bank. Kontakta din bank om du har ytterligare frågor om de pågående avgifterna. Se till att den faktureringsadress du anger stämmer överens med den exakta faktureringsadress som är kopplad till ditt kort och klicka bara på knappen "betala nu" en gång för att undvika flera eventuella debiteringar.
https://silklyskin.se/pages/kontakta-oss
Produkter kan bytas eller returneras inom 60 dagar efter mottagandet om de är i nytt, oanvänt skick och i originalförpackningen.
För att påbörja en retur eller ett byte går du kan du kontakta supporten på info@silklyskin.se eller genom kontakt formuläret.
Återbetalningar för varor som köpts på Silkly.se kommer att återbetalas i den ursprungliga betalningsformen för det belopp som betalats för varan.
Varor som köpts hos en auktoriserad Silkly-återförsäljare ska returneras direkt till butiken där de köptes.
Om du inte har fått någon återbetalning än, kontrollera först ditt bankkonto och kontakta sedan din bank. Det kan ta tid innan återbetalningen är officiellt bokförd (Oftast 1-3 bankdagar). Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss.
Vad Kan Vi Göra För Att Hjälpa Till?
Om du fortfarande har frågor kan vårt supportcenter ge dig svaren du söker. Kontakta vårt team om du har några frågor eller funderingar.
kontakta oss